یزدفردا: همزمان با هفته دولت دادگاه صلح در دادگستری میبد افتتاح شد.

به گزارش یزدفردا: دادگاه صلح با حضوررئیس دادگستری استان، میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد درمجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه شهرستان میبد و جمعی از مسئولین در دادگستری این شهرستان افتتاح شد.
حجت الاسلام حسین طهماسبی رئیس دادگستری استان یزد در این مراسم دادگاه‌های صلح را ثمره سه سال تلاش قوه قضایه، دولت و مجلس خواند که نتیجه آن قانون اصلاحی شورای‌های حل اختلاف است. 
حجت الاسلام طهماسبی با بیان اینکه شهرستان میبد چهارمین شهرستان است که دادگاه صلح درآن افتتاح می‌شود افزود: جز مرکز استان، امروز در پنج شهرستان دیگر هم دادگاه صلح افتتاح می‌شود و عملا از شنبه رسیدگی‌ها بر این اساس خواهد بود.
رئیس دادگستری استان اظهار امیدواری کرد: اگر قانون در دادگاه‌های صلح به درستی اجرا شود و دستگاه‌های اجرایی هم در ایجاد زیرساخت‌های لازم همکاری کنند؛ گشایش نسبی و تسهیل برای مردم بعنوان ارباب رجوع در امر قضا ایجاد و به قضا صحیح اسلامی نزدیک‌تر خواهیم شد.
حجت الاسلام طهماسبی تصریح کرد: درحال حاضر با توجه به اینکه قضات به لحاظ کثرت کار ممهز در کشف حقیقت و صدور رای هستند؛ برای اصلاح ذات البین در محاکم، عملا فرصتی ندارد.
وی با بیان اینکه ایجاد مرز در شورا‌ها برای صلح و سازش درگذشته شیوه خوبی نبود گفت: الان شورا‌ها به صورت کمکی دائم درکنار شعبه دادگاه صلح هستند و دادگاه در اسنا رسیدگی اش هرزمان احساس کند قابلیت اصلاح ذات البین وجود دارد از آن ظرفیت استفاده می‌کند.
رئیس دادگستری استان افزود: بنابراین دادگاه صلح درعین اینکه دادگاه است و برای کشف حقیقت و صدور رای و حکم تلاش می‌کند؛ به طور مستمر توجه اش به امکان صلح و مصالحه است و این امر بابرکتی است که امیدواریم دراجرای صحیح اش موفق باشیم.
درپایان این مراسم از پیشکسوتان شورای حل اختلاف در شهرستان میبد تجلیل شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا